fredag 29 maj 2015

Zzzzzzzz

Bloggen har visst tagit långtidssemester.. Det är över två år sedan det blev något inlägg.. Men nu har jag gjort klart ett trädgårdsprojekt, så nu är det hög tid att väcka den! Jag började med projektet förra året och gjorde då i princip allt utom att lägga singel. Men nu är ALLT på plats! En blandning av "nöjd", "äntligen" och "vad ska jag hitta på nu" beskriver väl ganska väl vad som rör sig i huvudet :-). Men projekt, idéer och tankar finns det ju gott om! :-)

Att ha en tjock och fin gräsmatta är ju jätte roligt! Tills man ska gräva upp den... Och är man väldigt envis OCH har en man som ifrågasätter projektet, då ber man inte om hjälp ;-) Barnens svarta hårfärg fick ett nytt bra användningsområde. 

Många lass med skottkärran senare! Efter dagis- och skolhämtning en dag åkte jag till macken och hyrde släp för att få hem armeringsnätet. Pallkragarna har flyttats runt många gånger under resan.


Tanken är att detta ska vara ett hörn där barnen och jag kan ha olika ätbara odlingar och testa oss fram. Här finns rabarber, blåbärsbuskar, hallon, vindruvor, björnbär, vinbär, jordgubbar, smultron, sparris med mera. Förra året satte vi potatis i tre av pallkragarna och i år blev det morötter och gurka. 



Förhoppningsvis så delar djuren med sig så vi får smaka på skörden!

Andra året med sparrisen känns spännande!


Inga kommentarer: